Handel istnieje niemal od zawsze, jednak dzisiejsze sklepy to nie to samo co dawniej. Kiedyś wystarczyło do piwnicy wstawić kilka ławek i można było mówić o sklepie. Teraz nie ma takiej możliwości. Sklep ma być nie tylko kompleksowo zaopatrzony, ale także wyglądać profesjonalnie. Odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni sklepowej nie tylko sprawia, że sklep staje się przestronny, a towary właściwie wyeksponowane, ale także że już jego sam wygląd budzi zainteresowanie i zaufanie klienta. Osiągnięcie pożądanego efektu okazuje się jednak nie lada wyzwaniem, zwłaszcza gdy uświadomimy sobie, jak bogata jest oferta mebli sklepowych.

Meble sklepoweWspółcześnie sklepy meblowe wychodzą na przecież potrzebom swoich klientów. Do swojej bogatej ofert produktów przeznaczonych do wyposażania przestrzeni sklepowej dokładają również możliwość indywidualnego zaprojektowania owej przestrzeni przez specjalistów. Decydując się na skorzystanie z usługi indywidualnego projektowania sklepu otrzymujemy gwarancje, że zakupione przez nas meble i artykuły będą zarówno idealnie pasować do naszej przestrzeni, jak i że będą się one doskonale w niej prezentowały. Tworzenie każdego indywidualnego projektu zagospodarowania przestrzeni sklepowej rozpoczyna się od dokonania. przez specjalistów pomiaru sklepu. Po udokumentowaniu wykonanych pomiarów oraz zdjęć lokalu, rozpoczyna się tworzenie na ich podstawie projekcji technologicznej sklepu w 2D. Na tym etapie dokonuje się doboru mebli systemowych i specjalistycznych, lad oraz boksów kasowych. Projektanci przygotowują również projekt dla sanepidu dostosowujący przestrzeń sklepową do wymagań higieniczno-sanitarnych.

Na projekcie zaznacza się wstępne rozmieszczenie towarów w sklepie, ilość potrzebnych półek oraz gdzie została rozlokowana strefa sprzedaży. Po zaakceptowanie wstępnego projektu, specjaliści dopierają odpowiednie meble pasujące do marki sklepu oraz właściwe rozwiązań systemowych. Po dopracowaniu wszystkich szczegółów projektant przygotowuje wizualizacje 3D, która pozwala zapoznać się lepiej z zaproponowanymi przez niego rozwiązaniami właścicielowi sklepu. Przygotowanie takiego projektu i jego komputerowa wizualizacja pozwala zorientować się jak proponowane rozwiązania będą się prezentować na określonej przestrzeni. Słowo decyzyjne należy jednak zawsze do właściciela, to od jego wytycznych zależy jaki charakter będzie miała zaaranżowana przestrzeń. Może on określić czy chce by w jego sklepie wprowadzono nowoczesne rozwiązania, czy może raczej chce on mieć klasyczną przestrzeń, która zyska sympatie starszych klientów i będzie bardziej neutralna. To na jakie rozwiązanie się zdecydujemy w dużej mierze powinno być uzależnione od tego, jaki rodzaj sklepu będziemy prowadzili.

Klasyczne rozwiązania dobrze się sprawdzają w zwykłych sklepach spożywczych i wielobranżowych, ale także u jubilera, gdzie klasyka i prostota podkreślają tylko powagę sklepu i dodają mu charakteru. Nowoczesne meble i żywa kolorystyka są raczej zarezerwowana i świetnie się wpisuje w przestrzenie sklepów związanych z przemysłem elektronicznym i technologicznym. Jest to naturalne, ponieważ sama elektronika jest dla większości synonimem nowoczesności, więc i nawet dość awangardowe wnętrze w takim sklepu jest dobrze widziane.

Klasyka czy nowoczesność? Tak naprawdę nie ma prostej odpowiedzi ani dobrego i złego rozwiązania. Oba te style mają swoje zalety i wady, jednak odpowiednio dostosowane do przestrzeni sklepowej mogą sprawić, że na podstawie jednego spojrzenia na sklep będziemy wiedzieli, że tu możemy liczyć na profesjonalną obsługę i najlepszej jakości produkty. Źle dobrane wnętrze natomiast może sprawiać, że sklep będzie wyglądał nieprofesjonalnie i mało poważnie, a co za tym idzie w ten sam sposób będziemy odbierać świadczone przez niego usługi. Warto zatem przy doborze wyposażenia do zagospodarowanie przestrzeni sklepowej skorzystać z porad fachowców i uwzględnić ich opinie, bo nie zawsze nasze pomysły mogą okazać najszczęśliwszymi. Korzystając z indywidualnego projektu przegotowanego przez specjalistę mamy możliwość zobaczyć zawczasu jak wybrane rozwiązania będą się prezentować, ale także mamy gwarancje, że będą one doskonale dobrane do możliwości naszej przestrzeni sklepowej.